ronaldj83.reismee.nl

Gezelligheid en vakantie op Curaçao.

En toen was ik woensdag weer in Amsterdam. Ff mijn neefje en zusje en zwager gedag zeggen en op naar het hotel. Merlijn (mijn neef) kwam wat later en na paar drankjes was het tijd voor slapen en vertrek. Voor alle duidelijkheid. Dit betreft echt een vakantie. Dus Tsjaaaa de activiteiten kunt u wellicht al een beetje raden. Maar ik zou toch echt blijven lezen!!

Mijn ouders haaldenons op. De douane ging voor ons vlot (E-visuminvullen van te voren en het gaat stuk sneller, een gratis tip voor u!). Om ff duidelijkheid voor een aantal tescheppen. Mijn vader werkt paar weken per jaar opCuracaoen mijn moeder gaat dan mee. En ja, dit is echt werken:5 dagen per week.Ok, na zijn werk is het vaak strand enhappyhour... Heerlijk toch. Wie weet iets voor mij in de toekomst..

Na aankomst van het vliegveld snel door naar het strand. Wij zaten in Piscadera Bay Resort. Op loopafstand ligt een strandje met een leuke bar en restaurant: Pirate Bay. De eerste uren werden dan ook nog nuttig besteed op het strand, happy hour en eten. Op het strand kwamen wij nog in een leuk en serieus gesprek met 2 mensen, waaruitbleek hoe belangrijk het is om te genieten en rustig aan te doen. De volgende dag was Merlijn zeer vroeg wakker. Indien u Merlijn kent, is dit een soort historische gebeurtenis. Lang leve het tijdsverschil. Ronald had wel een pilletje geslikt waardoor hij wel heerlijk kon uitslapen. tsjaa de apotheker blijven sponsoren natuurlijk. De vrijdag was saai... Strand, zonnen, zwemmen, vervroegd en verlengd happy hour, zonsondergang en thuis eten. En toen was het zaterdag. Na boodschappen gedaan te hebben door naar het vliegveld en een extra auto regelen, want mijn oom en tante kwamen ook naar Curaçao. Nog een gezelligere boel. Ronald was van mening dat Merlijn te snel bruin werd dus die werd maar ff ingegraven in het strand. Mocht u Merlijn missen, dan ligt die wellicht nog in het zand. Zaterdagavond was het tijd om uiteten tw gaan bij de Pirate Bay. (Het strandje).

Na een gezamenlijk ontbijt was tijd om iets actiefs te gaan doen. Nou ja, toeren over het eiland. Eerst richting een kerkje en de flamingo's. Helaas was het erg droog waardoor er niet veel waren (kerkjes noch flamingo’s). Omdat mijn oom en tante er pas een dag waren, was het tijd voor het strand in de middag. Dit keer Mambo beach. Na een heftige regenbui (althans volgens de mensen die er waren en gewoon de regen trotseerden ( in feite waren het 20 druppels) was het tijd voor zwemmen, zonnen, luieren nog eens zwemmen (jajaja ik heb flink wat gezwommen, om plaats te maken voor de drankjes). De zonsondergang werd bekeken bij een lokaal strandje in de buurt van Mambo beach. Bij dit visrestaurant (Seaside Terrace ) zouden wij later deze week gaan eten. Na een mooie zonsondergang was het tijd voor studio sport en thuis eten. Op maandagochtend ff langs het winkelcentrum en in de middag (toen weer met z’n allen, mijn vader had de middag vrij genomen) naar Shete Boka. Dit is een natuurpark aan de westkust met prachtige kustlijnen en opspattend water. Een van de hoogte punten is Boka Pistol. Hier spuit het water met een enorme kracht (en geluid) omhoog. Zeer mooi nu aangezien de zee erg wild was. Na een zware blessure behandeling (mijn oom was uitgegleden en zijn hand lag wat open. Gelukkig was er voldoende eerste hulp aan boord) vonden de dames het tijd voor een drankje. Ach ik heb mij er maar bij neergelegd. Hierna via een ander uitzichtpunt, Watamula, terug naar het park en klaarmaken voor het avondeten bij Scuba Lodge. (Hier verbleven Merlijn en ik, op paar dagen na, precies vijf jaar geleden). De zusjes Ris (mijn moeder en mijn tante) vonden het nodig om die avond hun mannen flink af te zeiken en hadden hier zeer veel plezier in. U ziet, het gaat er niet overal lief en vredig aan toe.... En ja hoor dinsdag gingen wij weer verder (nou ja, mijn vader moest werken) met toeren. Eerst bij Playa Grandi snorkelenmet schildpadden en zien hoe verse vis wordt ontleed. Hierna was het tijd voor de grote Knip, een ander mooi strand. Toen wij weggingen begon het helaas bewolkt te raken waardoor er helaas weinig mooie foto's gemaakt konden worden. In de avond was het tijd om vis te eten bij het seaside restaurant van zondag. Het eten en de bediening waren zeer goed!

Wij zaten nu in zo’n modus dat wij weer gingen toeren. Eerst het Spaanse water en toen Jan Thiel voor een lunch. Na nog wat rondgereden te hebben terug naar de supermarkt, want Ronald en Merlijn zouden gaan koken. U snapt het verslag eindigt hier vanavond en enkel wat wij nog weten was de WC.

Eerst ff Ajax kijken (mooi gelijkspel waardoor Ajax door is in de CL, maar dat wisten we pas een week later) en voorbereidingen treffen. Hierna ff zwemmen en happy houren... Tsjaaa ik maak er gewoon een werkwoord van, want het is echt werken... Omdat er veel Amerikaanse bootvluchtelingen (sorry bedoel cruise mensen) rare foto's begonnen te maken van de zonsondergang vonden mijn tante en ik het een goed idee omdat ook maar te doen... Hierna was het tijd voor het eten bij ons thuis op het park. Als voorgerecht een heerlijke Ceviche en als hoofdgerecht aardappeltjes met kruiden en een lekker stuk vlees. Het ziekenhuis hoefde gelukkig niet geraadpleegd te worden door ons...

De volgende dag was het tijd voor Willemstad. Eerst het Rif fort en toen door naar Otrobanda en Kura Hulandaen het slavenmuseum. Op de weg hiernaar toe zagen mijn oom en tante een geschilderd bordje met hun achternaam erop... Toeval?? Geen idee, er werd slechts enkel een foto gemaakt waardoor het er wellicht nog steeds ligt. Iemand met de naam Aalders interesse?Na een indrukwekkend bezoek aan het slavenmuseum gingen wij via de pondjesbrug (net na ons ging die open) naar de overkant naar Punda. Na de lunch ff wat shoppen en terug richting het ziekenhuis om te kijken of mijn vader echt werkt. En ja hoor, hij was echt aan de slag. Mijn tante deed een poging tot een sollicitatie..wie weet in de toekomst...

Tegen de avond weer terug richting stad voor een happy hour en eten. Na het eten via een barstraat terug. In deze straat werd er gedanst en de moeders vonden het nodig om hun dance moves te laten zien. Tsjaaa ik zal eerlijk zijn.. Het was beter dan mijn danskunsten. Dus goed gedaan!! De volgende ochtend waren ze nog zo fit dat ze nog een wandeling gingen maken... Ik heb maar gepast en besloten om maar extra te zwemmen. Vrijdag was weer lekker relaxen. Gelukkig kon mijn vader in de middag vrij krijgen en kon hij ook weekend gaan vieren.

Het recept. Strand, zonnen, zwemmen en natuurlijk happy hour. (Met het mooie happy hour lied, happy hour van Claudius Philips & Oreo). En in de avond maar weer op het strand eten. De volgende ochtend op tijd op en samen ontbijten, want mijn oom en tante gingen in de middag alweer naar Nederland. Eerst nog strand en een lekkere lunch. Hierna de auto inleveren en afscheid nemen. En Ronald gaf ff aan wat de achterblijvers gingen doen... Happy hour! Nou ja eest ff zwemmen. Hierna met zijn vieren nog uiteten bij de Buurvrouw (voor alle duidelijkheid: zo heet het restaurant) als afsluiter. Op zondag op tijd op en koffer pakken en ontbijten. Toen snel nog ff op strand genieten van de zon en de lunch en nog een laatste AmstelBright. (Althans in de zon). Na (emotioneel) afscheid nog een paar biertjes op de luchthaven. En toen was het tijd om het vliegtuig te pakken naar huis....

Zoals de titel het zegt. Dit was vakantie en genieten! Lekker kunnen ontspannen en alle indrukken kunnen verwerken. Curaçao is een heerlijk eiland met aardige mensen en altijd lekker warm. Gelukkig stond er deze weken veel wind waardoor het goed was uit te houden. Familie bedankt voor de vakantie! Op naar het volgend avontuur, op naar Nepal. Ouders bedanktvoor jullie steun en tot snel!

Groeten Ronald

Reacties

Reacties

Rob

Leuk verslag. Klopt helemaal!

Yvon Joor

Klinkt allemaal heel erg gezellig! Fijne Paasdagen. Proost!

Merlijn

Haha goed verslag ? we hebben genoten!

Claudia

Heel goed verslag, nogmaals nagenieten, t was een fantastische week!!
Xxx

Mama

Lieve Ronald, wat een geweldig verslag van je tijd hier. Ik heb ervan genoten en weer om gelachen.
Het was voor papa en mij een vreugde dat jullie, mijn zusje en zwager en neef hier te hebben en jullie de mooie dingen van het eiland te laten zien.
Het was wel even wennen weer met z’n tweeen.
We wensen je een hele mooie reis naar Nepal toe, en geniet ervan.
Xx

Andre

Mooi verslag ! Het was een “happy week”. Goeie reis verder en mooie belevenissen gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active