ronaldj83.reismee.nl

Thailand 1ste en 2de week. Fotos staan nu ook online

Lieve mede reizigers,

Zoals u wellicht nog weet ben ik nu in Thailand. Op zaterdag de vlucht van Kathmandu naar Bangkok. De luchthaven van Kathmandu is erg klein en onoverzichtelijk. Op de meeste luchthavens zijn er na de bagage controle toch nog winkels en restaurantjes… Hier helaas niet. Dus gevraagd of wij (reisde met een Duits meisje samen, zij ging via Bangkok terug) weer terug mochten. Gelukkig kon dit. De reis verder ging soepel. Na ff wachten op de luchthaven werd ik naar mijn hotel gebracht. Op zondag werd ik met een busje naar het eerste verblijf gebracht (centraal huis van Green Lion) in Singburi. Hier heb ik een met een fiets wat rondgereden. Een tempel bekeken en nog wat verder rondgefietst. In de avond nog met wat mensen gedronken, en daar de eerste hond (nou ja hondje) gevonden die ik wel leuk vond. Zal het bier wel geweest zijn...Op maandag begon de rondreis. Helaas was er van te voren niet gecommuniceerd hoe laat wij moesten vertrekken. Dus ineens moesten wij binnen 10 minuten gereed zijn. De groep bestaat uit mij (de belangrijkste natuurlijk!), een Nederlandse jongen van 19 en een Duits meisje van 20. Elke week krijgen wij een andere gids.

Op maandagochtend met de trein naar Chum Saeng. Hier verbleven wij op een boerderij. In de middag kregen wij een kleine rondleiding over de boerderij en over rijst maken. Met een auto zijn wij naar een ander stuk land gereden wat hij pas heeft aangekocht. Daar mochten wij als eerste een nieuwe boom planten. Hierna doorgereden naar een lokale avond markt en een simkaart gekocht, want er is niet overal wifi deze weken. In de avond een BBQ (vis) en natuurlijk verse rijst. De accommodatie was erg basic. Lekker in de nacht (in de regen grrr) naar de wc gaan. Heerlijk campings… Sorry zal er nooit wat mee krijgen… Geen grote liefde hahaha. Na het ontbijt mochten wij mee helpen op de boerderij. O.a. met het planten van nieuwe (spinazie) plantjes en verpotten. Daarna hebben wij nog wat rondgereden in de omgeving en na de lunch naar Uttaradit met een vertraagde trein. Na een verkoelde douche naar een shopping mall om wat te eten en pillen te kopen voor mijn hoest. (op aanraden van een Huisarts en Apotheker. Wat een geluk heb ik toch met deze mensen). Op woensdag naar een schooltje. Hier werden wij als eerste voorgesteld en mochten daarna helpen met Engels. Er waren twee grote klassen. Een met kinderen rond de 15-17 jaar en 1 met 12-14 jaar. Als eerste was werden er wat spelletjes gedaan en daarna de groep in drieën opgedeeld. Hier moesten wij ieder wat over onszelf en over Nederland vertellen. Tevens konden de kinderen wat vragen stellen en wij vragen aan de kinderen. Het Engels niveau lag niet heel erg hoog dus dit was lastig. Na de lunch op school zijn wij doorgereden naar een tempel en waterval. De waterval viel erg tegen want er was nauwelijks water. Dan maar door gegaan (na overleg met elkaar) naar een zwembad van de universiteit waar wij konden zwemmen. Daarna nog een standbeeld (waar iemand, volgens mij van die school, een erg uitgebreide uitleg gaf) bekeken. Na het avondeten zijn wij met zen drieën (zonder gids) naar een bar geweest om wat te drinken. Een leuke bar (met heel veel personeel) en live muziek. Op donderdag was het tijd om naar Lampang te gaan met een kleiner trager treintje (wel mooie route). Eerst wat vrije tijd en daarna 1 kleine tempel bekeken. Hierna naar de avondmarkt. Daar twee snackjes gekocht en na het eten nog 1 mooie witte tempel bekeken. Op vrijdag gingen wij naar de olifanten. Eerst lieten ze zien hoe ze gewassen worden en gevoed. Hierna gingen de andere twee (tegen bijbetaling) op de olifant rijden en ik ging (tegen bijbetaling) naar een olifantenshow. Erg dubbel gevoel bij zoiets. Hoe worden ze behandelend?? In de middag met een treintje naar Chiang Mai. Dit is een grote stad. Bij het hotel hadden wij een zwembad dus deze maar eerst eens bezocht. Wel erg lekker hoor...Daarna avondeten en een tempel bezocht. Als slot nog een avondmarkt. Een grote leuke avondmarkt met veel eettentjes. Wij besloten met zen drieën nog wat te gaan drinken in de oude stad bij gezellige bar met een dakterras. Op zaterdag werden wij naar een tempel gebracht in de bergen. Wat Phrathat Doi Suthep. Dit was een mooie tempel met een mooi uitzicht op de stad. Hier kon je ook de toekomst bepalen. In een beker zaten ongeveer 30 stokjes met een nummer erop. Dit bakje moest je shaken totdat er 1 uitviel en dat nummer moest je opzoeken en het bijbehorende briefje erbij pakken. Op het briefje stond dat ik gelukkig ga zijn en dat alles beter en beter gaat. Wij zullen zien….. In een bergdorpje rondgelopen en geluncht. Hierna werden wij op ons verzoek afgezet in de oude stad zodat wij hier nog wat tempels konden bekijken. (helaas niet in het programma.) Hier hebben wij (met zen drieën dus) o.a. een van de grote tempels bekeken genaamd Wat Chedi Luang’s. Een mooie tempel met een mooi complex! Na een bezoek aan het zwembad zijn wij met zen drieën naar de avondmarkt gegaan om wat te eten. Want de rijst, noedels, kip, pork kwam onze neus wel uit. Hier eens een biefstuk(je) gegeten en frieten. Ff wat anders. Op de avondmarkt werd ook live muziek gespeeld en een dans geshowd. Rond een uur of tien zijn wij (was nog een andere Nederlandse jongen aangesloten) richting de oude stad gelopen. Hier zijn wij echter nooit aangekomen omdat wij onderweg een leuk straatje tegen kwamen met een aantal barretjes. Meer lokaal. Veel Thaise hoertjes (althans heb een zwaar vermoeden) die daar in de barretjes zaten. Wij hebben hier wat pool gespeeld. Bij terugkomst ff nog mijn Moeder gebeld voor haar verjaardag….wat ben ik toch attent he? ;-). Op zondag konden wij uitslapen en hadden wij pas om 9:45 ontbijt. Om 12:45 de bus naar Chiang Rai. Hier namen wij (gelukkig) afscheid van de gids.

Op maandag 9 uur werden wij opgehaald door twee mensen. 1 gids en 1 chauffeur. Een leuk duo samen die beide goed Engels spreken en eigenlijk ook beide gids zijn. Deze week staat meer in het teken van de natuur en bewegen. Na het ( kennismaking) ontbijt doorgereden naar een fietsverhuur bedrijf. Met de fiets door naar een groot natuurpark. Hier hebben wij rondgefietst. (mooi uitzicht en kleine dierentuin). Daarna met de fiets door naar de witte tempel (Wat Rong Khun). De betekenis van de witte kleur is om de reinheid van Boedda aan te geven. Een grote mooie bekende tempel. Na de lunch met de fiets terug naar het begin punt en met de auto door naar de waterval. Hier konden wij zwemmen. Lekker zo frisse duik na zoveel gezweet te hebben. Hierna door naar onze homestay voor de nacht. Vanuit hier hadden wij een prachtig uitzicht over de bergen en natuur. Helaas was het bed (groot woord voor dun matje op de grond) niet al te best. Maar het uitzicht vergoedde veel. Na het avondeten nog gezellig samen wat gedronken (shotjes sterke drank). De volgende morgen op tijd opgestaan om de zonsopgang te bekijken maar snel weer terug naar bed aangezien het bewolkt was. Op dinsdag 10 kilometer gewandeld door de bergen. Dus klimmen en dalen met mooie uitzichtpunten. Begin van de middag aangekomen bij ons volgende adres (wel met bedden) en maar snel ff gedoucht en een powernap gedaan. Tevens verslag bijwerken. Rond 18 uur naar een berg toe gereden voor een zonsondergang en daar wat gegeten. Helaas was het (wat) bewolkt maar toch hebben wij leuke foto’s kunnen maken. Toen het begon te regenen maar snel doorgereden naar het huis. Hier nog wat (drank) spelletjes gedaan. De volgende dag weer hiken. Dit keer meer door het bos/jungle gelopen met een mooi uitzichtpunt. Tevens gelopen naar een waterval. Hier werd ons geleerd hoe wij een beker konden maken van bamboe. Na weer flink gezweet te hebben maar ff douchen. Op donderdag weer hiken maar dan meer door jungle en op een smaller pad. In de middag door een dorpje gelopen waar wij logeerde. In de avond nog wat kaarten en Uno. En ja, elke dag de fles sterke drank op tafel… Op vrijdag geen hikes meer! Yes! In de ochtend naar een koffie proeverij en uitleg over koffie maken. Tevens mochten wij helpen. Van de koffiebonen hebben wij nog popcorn kunnen maken. In de middag naar een meer voor zwemmen en een flinke afstand kajakken. Verder nog wat inkopen gedaan voor de avond (feestavond). Eind van de middag moesten wij ook beginnen met koken. Wij moesten wat Nederlands-Duits maken. Dus aardappeltjes en sperziebonen. De gidsen zorgden verder voor het avondeten. Tijdens het koken natuurlijk ook af en toe een shotje happy water. Voor de feestavond kwamen 5 mensen uit het dorp in originele kledij en na het eten moesten wij samen dansen. Nadat zij vertrokken waren hebben wij nog wat gekaart en nog meer Happy Water gedronken. De sterke drank werd door de gidsen Happy Water gedronken. Op zaterdag nog naar een warm water bron geweest en in het hete water gezeten. En het was echt heet… pfff een ijskoude douche was welkom…Na de lunch naar een shopping mall en toen door naar de bus. Eerst nog een biertje gedaan met zen allen en toen de bus naar Loei. Klaar voor de nieuwe week.

Zoals jullie wellicht gemerkt hadden was de eerste week niet super. Wij hadden (naar mij mening) erg veel vrije tijd en was de gids erg ongeĂŻnspireerd en hij had weinig humor. Blij dat wij de tweede week andere gidsen hadden. De dingen die wij gezien hebben (en ook zelf hebben gedaan) was de moeite waard. Een goede indruk gekregen van Thailand richting het noorden.

De tweede week was super. Hele leuke gidsen die erg grappig waren en ook gemotiveerd waren om er een leuke tijd van te maken. Elke avond Happy Water en zeker op vrijdag! De feestavond was een gezellige afsluiter. Het was leuk om deze week bijna alleen maar natuur te zien. Heel anders dan de eerste week. Op deze manier zien wij veel van Thailand en krijgen wij een goede indruk. Op naar de laatste twee weken.

Groeten Ronald en sorry voor het lange verslag.

De foto's staan online

Rob

Het was weer een genot om het verslag te lezen. Thailand is een prachtig land. Veel plezier verder daar! Hopelijk in week 3 en 4 leuke gidsen....Nog maar twee weken en dan ben je weer in de Wereldstad!

Melanie

Mooi verhaal weer! Veel wist ik natuurlijk al doordat je me dagelijks op de hoogte houdt.. Veel plezier nog de komende 2 weken, al moet ik zeggen dat ik blij zijn als ze om zijn! Kuss

Gijs

Hoi Ronald,

Net met een gezonde dosis jaloezie je verhalen gelezen. Wat heb je het goed voor elkaar! Mooie gebieden en ervaringen! Nu in het relaxte noorden van Thailand zie ik, waar aan 'happy water' geen tekort is ;)

Geniet er nog van!
Groet,