ronaldj83.reismee.nl

India deel 3 Laatste week roadtrip

De nachtbus naar Mumbai vloog over de weg (geen idee, maar wij waren vroeger dan de planning) en zodoende waren wij lekker op tijd in de ochtend in het hotel. Inmiddels ben ik gewend om in de bus te slapen dus het slapen gaat dan ook steeds beter. In de bus heb zijn er echte bedden waardoor je tenminste kan liggen. Na het ontbijt zijn wij richting de gateway of India gelopen en het Taj Mahal Hotel. Dit hotel is 1903 geopend. De geruchten gaan dat dit hotel gebouwd is omdat de eigenaar (een Indiër) geweigerd werd bij een ander duur hotel. In 2008 heeft in het hotel een aanslag plaatsgevonden (wellicht weten jullie dat nog wel) waardoor het hotel 2 jaar de deuren heeft gesloten. Het hotel ziet er van buiten prachtig uit. Hierna zijn wij via de gateway of India met een boot naar het olifanteneiland gegaan. Het eiland dankt zijn naam Elephanta aan de Portugezen, die het gebied rond Mumbai in de 16e eeuw veroverden. Ze noemden het eiland naar een groot standbeeld van een olifant dat ze er aantroffen. Op het eiland zijn een aantal grotten aanwezig met uitgehakte beelden die een eerbied vormen aan een van de goden in het hindoeïsme. De beelden waren erg mooi. Zeer de moeite waard en het was meteen een relaxte boottocht. Eind van de middag zijn wij nog naar een strand geweest en de boulevard met mooi uitzicht op de stad en de zonsondergang.

In de avond zijn wij gaan eten bij een biercafé. Ff wat anders dan alle rijst en Indiaase gerechten. De biefstuk heb ik maar niet gepakt omdat ik vind dat het niet past in India. Uiteraard heb ik wel een aantal biertjes gehad….. Na het eten hebben wij nog een avondwandeling (met aantal mooie gebouwen onderweg) gemaakt. De volgende dag zag ik het drukke Mumbai. Wat een verkeer. Over een relatieve kleine afstand naar Bollywood deden wij minimaal 1 uur. In Bollywood hebben wij een studio bezocht. Bollywood is een soort Hollywood waar de Indiaase films gemaakt worden. Hier mochten wij een aantal filmstudio’s bekijken en hebben wij tevens een opname bijgewoond van een bekende Indiaase serie. Ik mocht zelfs op de foto met een bekende soap actrice. Mijn debuut duurt niet lang meer als acteur. Want wij mochten ook in een voice opname studio een liedje zingen en tevens dansen met een dansvoorstelling. Ik zal maar eerlijk zeggen dat mijn talent zich nog veel moet ontwikkelen op bepaalde gebieden…. Gelukkig konden de dansers het beter dan mij. Daarna was het terug richting de stad en na een late lunch heb ik nog een shirt gekocht en eten voor in de avondbus. Niet teveel eten aangezien wij een late lunch hadden. In Mumbai heb ik eindelijk meerdere katten gezien. Heerlijk dat die toch nog bestaan in India.

Met de avondbus zijn wij richting Goa gegaan. De eindbestemming van de rondreis. Helaas duurde de busreis erg lang omdat de papieren blijkbaar niet goed in orde waren. Hierdoor kwamen wij ruim 2 uur te laar aan in Goa. Hier verblijf ik in het vrijwilligershuis van de organisatie. In Goa zijn er flink meer vrijwilligers. Er zitten ook 2 Nederlandse meiden bij. Dus af en toe Nederlands praten…

Na de lunch hebben wij het Holi festival gevierd. Het Holi feest is een Hindoeïstisch feest en erg kleurrijk. Het betreft een soort lentefeest gecombineerd met oud en nieuw. Het betreft de viering van het goede op het kwade. Wij zijn naar een buurt gereden waar Green Lion ook een project heeft met kinderen lesgeven. Hier hebben wij samen met een aantal kinderen het feest gevierd. Dit wordt gevierd middels het gooien van verf, water, gekleurd water en ook elkaar met verf versieren. Dit was erg leuk. Gelukkig had ik een oud wit shirt aan dat nu een gekleurd shirt is geworden. Na een koude douche zijn wij (de roadtrip mensen) naar een strand gegaan. Hier hebben wij wat rondgelopen, gezwommen en (ik) met een biertje de zonsondergang bekeken. Na het avondeten nog naar een bar in de buurt. Deze was wel aan de prijzige kant maar het waren dan ook speciaal biertjes. Op vrijdag heb ik niet heel veel gedaan. De ochtend begonnen met met een Yoga sessie gevolgd door een (af en toe pijnlijke, maar wel relaxte) massage. Na de lunch een paar uurtjes strand en om 18:00 terug naar het huis. De avond wederom afgesloten bij een bar. Vandaag wat later gemaakt. Het vrijwilligershuis heeft een avondklok waardoor wij op tijd naar binnen moeten. In het weekend is dit 23:30 en doordeweeks 22:30. Toch was het erg gezellig.

Zaterdag was de laatste dag van de roadtrip. Zondag was ik vrij en vanaf maandag begint het vrijwilligerswerk. Op zaterdag hebben wij nog 2 kerken bekeken. Omdat Goa tot en met 1961 een kolonie van Portugal was staan er veel kerken en doet Goa niet heel erg Indisch aan. Zelfs het verkeer en getoeter lijkt minder, of ben ik er aan gewend?? 1 kerk betreft een ruïne. Het behoorde tot 1 van de grote st. Augustin kerken. Omdat de kerk vanaf 1835 verlaten is, is het voor een groot deel ingestort. Het was denk ik een enorme kerk geweest in het verleden. Daarna hebben wij nog de basiliek van Bom Jezus bekeken. Deze kerk (met barokke uitstraling) behoort tot een van de oudste kerken. Hierna zijn wij naar de spice garden gereden. Hier zagen wij een flink aantal bomen met hun vruchten en de kruidenplanten. De Indiërs zijn gek op gekruid eten. Na de lunch zijn wij terug gereden (een langere rit) naar een markt en hierna terug naar huis. Na het avondeten zijn wij richting een disco gegaan. Als eerste nog een bar in de uitgaansbuurt en daarna maar liefst nog een kleine 40 minuten de disco in. Het was erg leuk om iedereen (met name Indiërs) los zien te gaan op hun muziek. (Indiaanse (disco) dansmuziek). Om 23:30 waren wij keurig terug op het terrein en kwam een einde aan de roadtrip.

Deze week (al halverwege…) ga ik vrijwilligerswerk doen. Hierover meer in het volgende verslag. De reis is geweldig bevallen en snel voorbij gegaan, maar toch heb ik het gevoel dat ik al weken weg ben. Ik heb een super tijd gehad met deze rondreis. Een geweldig team en zo mooie reis. Prachtige gebieden en plaatsen gezien. Ik ben enorm blij dat ik deze reis gemaakt heb. Een uitgebreidere terugblik komt bij het volgende verslag.

Nog ff paar dagen van India genieten en dan Nederland om vervolgens snel de warme van Curaçao op te zoeken.

Tot snel!

Groeten Ronald

p.s. foto's komen nog. Deel op facebook. Echter is internet traag....

Reacties

Reacties

Andre

Wederom een plezier om over je belevenissen te lezen. Nog mooie dagen gewenst en tot binnenkort !

Piet J.

Je hebt weer veel mooie dingen gezien. Veel sterkte met het vrijwilligerswerk en geniet ervan.

Yvon

Wat een ervaringen doe je op. Geweldig! Blijven genieten van alles en iedereen ??

Fiona

Zingen én dansen???
O geweldig!! Zijn daar beelden van? (Geluidsopnames zijn niet nodig ?)

Claudia

Weer fantastisch om te lezen!
Op Curaçao kunnen we dus van je zang en dans talenten gaan genieten?
Mooie week gewenst met t vrijwilligerswerk!
X

Lieke, Lia, Roos & Elle - team VW Travel Active

Hoi Ronald. Wat een super leuke update weer. Geniaal, die Bollywood opnames :) Je wordt nog een ster! Héél veel plezier nog met de week vrijwilligerswerk. Groetjes het VW team

Merlijn

Leuk weer te lezen Ronald! Geniet nog even, over een weekje liggen we samen lekker met een Brightje op t strand☀️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active